Далеко не кожна причина виходу з ладу мотора буває пов'язана з поломкою турбонагнітача. Тому стає очевидним, що за одними лише зовнішніми ознаками робити висновок, що турбіна потребує ремонту, не можна. Для початку потрібно знайти точну причину виниклої несправності, що можна зробити тільки за допомогою діагностики.

1 Правильно поставлений діагноз несправності - запорука успішної реставрації турбіниОсновні причини виходу турбін з ладу 

Якщо є точна впевненість у тому, що вихід турбіни з ладу справді не спровокований жодними зовнішніми факторами, потрібно шукати точну причину такого явища. Тільки після цього реставрація турбін може бути виконана правильно і дасть потрібний результат.

Ось чотири основних і найбільш поширених чинники, які обов'язково призведуть до виходу з ладу турбіни:

  • експлуатація із застосуванням забрудненої оливи;
  • робота з низьким рівнем масла;
  • механічні пошкодження окремих деталей всередині самої турбіни;
  • тривала експлуатація автотранспорту в режимі екстремальної їзди.

Тепер варто розглянути кожен із цих факторів і що можна зробити в кожному з таких випадків.

Експлуатація авто із забрудненою оливою

Це випадок, який зустрічається найчастіше. Небезпека полягає в тому, що при цьому виходять з ладу підшипники. На їхній поверхні під час обертання в забрудненому маслі часто виникають дрібні подряпини, вибоїни та навіть сколи, а також можуть з'являтися ознаки втоми металу.

Усунути таку несправність можна тільки повною заміною підшипників, а також інших деталей турбіни.

Робота з відсутнім рівнем мастила

За нестачі оливи деталі, що труться під час обертання, а це підшипники і вал, починають грітися. Причиною можуть бути закоксовані труби або потрапляння сторонніх речовин в оливу (охолоджувальна рідина, паливо), що значно погіршує експлуатаційні характеристики оливи.

У таких випадках міняють деталі, що вийшли з ладу, масло і масляний фільтр.

Пошкодження окремих деталей усередині турбіни

Така причина зазвичай є наслідком потрапляння сторонніх предметів у турбіну. Навіть найменша крупиця може призвести до серйозних поломок, пошкодити лопаті, метал, вал та інші деталі турбонагнітача. Це може бути шматочок паперу або тканини, бруд та інше.

Зазвичай у таких випадках міняють деталі, що вийшли з ладу. Рідше повністю змінюють турбокомпресор на професійно відновлений або новий.

Водіння автомобіля в екстремальному режимі

Якщо деталі турбокомпресора постійно працюють під навантаженнями, що перевищують допустимі показники, це неодмінно призведе до виникнення механічних пошкоджень. Проблеми провокуються перегрівом крильчатки, підшипників та інших деталей у таких умовах. Підсумком екстремальної їзди буде заміна всіх пошкоджених деталей.

Загальновизнаними ознаками виходу з ладу турбіни є:

  • вихлоп забарвленого диму;
  • свист;
  • незвичний шум;
  • підвищена витрата палива або масла.

Все це сигнал до того, щоб негайно звернутися на СТО для проведення діагностики. Не варто самостійно намагатися відновлювати турбіну. Це повинні робити тільки фахівці за наявності професійного обладнання.