Турбокомпресор, відомий також як турбіна, відіграє найважливішу роль у збільшенні потужності двигуна. Її головне завдання полягає в підвищенні тиску повітря, що надходить у циліндри дизельного або бензинового двигуна. Цей процес забезпечує більш ефективне спалювання палива, що істотно підвищує загальну продуктивність автомобіля.
Незважаючи на те, що поломки турбокомпресора є рідкістю, вони не виключені. Важливо, щоб кожен власник автомобіля міг розпізнати можливі несправності і вжити відповідних заходів для їх усунення. Далі ми розглянемо докладніше це питання.
Як розпізнати проблему
Іноді турбіна може вийти з ладу майже миттєво. Однак у більшості випадків з'являються ознаки, що попереджають про можливу поломку. Основні симптоми несправності турбіни включають:
- Поява диму з вихлопної труби при працюючому двигуні. Колір його може бути синім, білим або чорним, що свідчить про проблеми з турбокомпресором або паливною системою. Наприклад, синій дим вказує на можливе потрапляння мастила в циліндри з турбокомпресора, а також на несправності головки блоку циліндрів або циліндро-поршневої групи.
- Поява сторонніх звуків під час роботи двигуна. Характерні шуми несправної турбіни включають гул, свист, у рідкісних випадках - скрегіт. Будь-які незвичайні звуки з-під капота свідчать про можливі проблеми.
- Уповільнений розгін мотора і втрата потужності. Досвідчені водії звертають увагу на цю ознаку, оскільки вона одна з найбільш очевидних.
- Зниження рівня тиску наддуву.
- Підвищена витрата моторної оливи.
Хочете знайти, де можна зробити якісний ремонт турбіни в Києві? Переходьте за посиланням https://turbosto.com.ua/remont-turbin/remont-turbin-v-kieve/ і замовляйте послугу від досвідчених майстрів.
Основні причини поломки
Турбіна автомобіля має значний ресурс експлуатації, що досягає в середньому 10 років і не потребує проміжного обслуговування. Виробники стверджують, що заводський брак і дефекти повністю виключені. Будь-який достроковий збій турбонагнітача є результатом порушення правил експлуатації. Серед можливих причин виникнення проблем варто виділити такі:
- Витік масла: повне вигоряння мастила в циліндрі проявляється у вигляді вихлопу синього кольору, що є одним із "симптомів" поломки турбокомпресора.
- Несправність системи управління: може призвести до того, що інтеркулер починає гнати масло, що проявляється чорним вихлопом.
- Тріщини на байпасному клапані: можуть спричиняти витік газу, про що свідчить чорний вихлоп під час запуску двигуна.
- Використання неякісної або невідповідної оливи: це часто спричиняє засмічення осі турбіни та витік мастила в компресорі.
- Забруднений повітряний фільтр: призводить до підвищеної витрати палива і збільшення токсичності вихлопу.
- Тертя через розбалансування та інші причини.
- Забруднення мастилопроводу: це можна виявити за вихлопом білого кольору.
Крім того, проблема може бути в порушенні геометрії турбіни, що проявляється скрипом під час роботи агрегату.
Як здійснюється ремонт турбіни
Ремонт турбокомпресора починається з проведення діагностики, де головне завдання майстра полягає у виявленні проблеми та обов'язковому з'ясуванні її причини. При своєчасному зверненні власника автомобіля турбіну зазвичай можна відновити. Для цього її розбирають і чистять, після чого кожен елемент ретельно перевіряють, щоб виявити зіпсовані деталі та відбракувати їх.